Το YouTube συρρικνώνει το πρόγραμμα των YouTube Originals, το οποίο παρήγαγε πρωτότυπο περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων σειρών, εκπαιδευτικών βίντεο, μουσικής και συνεντεύξεων διασημοτήτων. Από εδώ και στο εξής, θα χρηματοδοτεί μόνο έργα που αποτελούν μέρος του “Black Voices” και του “YouTube Kids Funds”. Ο Chief Business Officer για το YouTube, Robert Kyncl, ανακοίνωσε τις αλλαγές σε δήλωσή του στο Twitter.
An update on YouTube Originals: pic.twitter.com/PixhgZ2yhU
— Robert Kyncl (@rkyncl) January 18, 2022
“Με την ταχεία ανάπτυξη έρχονται νέες ευκαιρίες και τώρα οι επενδύσεις μας μπορούν να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο σε ακόμη περισσότερους δημιουργούς όταν εφαρμόζονται σε άλλες πρωτοβουλίες, όπως το Creator Shorts Fund, το Black Voices Fund και ο προγραμματισμός Live Shopping για να αναφέρουμε μερικές”, αναφέρεται μεταξύ άλλων στην δήλωση.
Το YouTube Originals έχει αλλάξει αρκετές τακτικές όλα αυτά τα χρόνια. Δημιουργήθηκε το 2016 και με επικεφαλής τη Susanne Daniels, ξεκίνησε με εκπομπές σε σενάρια και ταινίες που επικεντρώθηκαν στους δημιουργούς, όπως η κωμική σειρά θρίλερ Scare PewDiePie. Το 2017, το YouTube ανέφερε πως η πρώτη σεζόν των πρωτότυπων μόνο για συνδρομητές συγκέντρωσε 250 εκατομμύρια προβολές. Η εταιρεία άρχισε να στρέφεται προς περιεχόμενο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις με διασημότητες όπως η Katy Perry και ο Kevin Hart, δωρεάν για τους χρήστες έχοντας πρόσβαση χωρίς συνδρομή.
Αλλά για έξι χρόνια, το YouTube έκανε λίγους τίτλους που έμοιαζαν με επιτυχίες. Και στο τέλος, δεν ήταν σαφές τι παρείχε στρατηγικά ο αρχικός προγραμματισμός σε μια υπηρεσία που είναι ήδη ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς βίντεο στον κόσμο.
Ταυτόχρονα, η Susanne Daniels, επικεφαλής των Originals, αποχωρεί από το YouTube την 1η Μαρτίου. Νέα πρωτότυπα προγράμματα ανακοινώθηκαν μόλις πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων σειρών με τους Will Smith και Alicia Keys. Το YouTube λέει ότι θα τηρήσει τις υπάρχουσες δεσμεύσεις για εκπομπές σε εξέλιξη και θα επικοινωνήσει με τους δημιουργούς τις επόμενες ημέρες.
Το YouTube αρχικά φιλοδοξούσε να ανταγωνιστεί streaming υπηρεσίες επί πληρωμή, όπως το Amazon Prime Video και το Netflix. Μάλιστα η υπηρεσία YouTube Premium ονομαζόταν YouTube Red και οι παραγωγές τιτλοφορούνταν ως YouTube Red Originals. Παρόλο που είχε κάποια επιτυχία, δεν κατάφερε να αποτελέσει απειλή και τελικά διέθεσε τα Originals δωρεάν.