Για πρώτη φορά στην ιστορία των 18 ετών του, το Facebook καταγράφει απώλεια καθημερινών χρηστών. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Facebook σε όλο τον κόσμο ήταν 1,929 δισεκατομμύρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας για πρώτη φορά μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (1,93 δισεκατομμύρια). Οι μηνιαίοι χρήστες έμειναν σταθεροί στα 2,91 δισεκατομμύρια κατά το τελευταίο τρίμηνο πέρυσι, αλλά ο συνολικός αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών σε όλες μαζί τις θυγατρικές πλατφόρμες (Facebook, Instagram, WhatsApp κ.α.) αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με πριν ένα έτος, φθάνοντας τα 3,59 δισεκατομμύρια.
Η εταιρεία προειδοποίησε επίσης για επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων ενόψει του ανταγωνισμού από ανταγωνιστές όπως το TikTok και το YouTube, ενώ οι διαφημιστές περιορίζουν επίσης τις δαπάνες. Οι μετοχές της μητρικής Meta Platforms υπέστησαν θεαματική υποχώρηση περίπου 22% στο αμερικανικό χρηματιστήριο αργά την Τετάρτη, μειώνοντας κατά 200 δισεκατομμύρια την χρηματιστηριακή αξία της. Σύμφωνα με το BBC, τα κέρδη της Meta μειώθηκαν κατά 8% στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, στα 10,3 δισ. δολ., σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Ο Mark Zuckerberg είπε ότι η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας είχε πληγεί καθώς το κοινό, ειδικά οι νεότεροι χρήστες, είχαν φύγει για τους ανταγωνιστές. Η Meta, η οποία κατέχει τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο μετά την Google, δήλωσε επίσης ότι έχει πληγεί από αλλαγές απορρήτου στο λειτουργικό σύστημα της Apple.
Οι αλλαγές έχουν καταστήσει πιο δύσκολο για τις επωνυμίες να στοχεύουν και να μετρούν τις διαφημίσεις τους στο Facebook και το Instagram και θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο «της τάξης των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων» για φέτος, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Meta, Dave Wehner.
Τα συνολικά έσοδα της Meta, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων προέρχεται από πωλήσεις διαφημίσεων, αυξήθηκαν στα 33,67 δισ. δολάρια την περίοδο, ξεπερνώντας οριακά τις προβλέψεις της αγοράς. Προβλέπoνται επίσης έσοδα μεταξύ 27 και 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το επόμενο τρίμηνο, τα οποία είναι χαμηλότερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές.
Ενώ η εταιρεία κάνει τις δικές της επενδύσεις σε βίντεο για να ανταγωνιστεί το TikTok -που ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα ByteDance- κερδίζει λιγότερα χρήματα από αυτές τις προσφορές από τις παραδοσιακές ροές ροών Facebook και Instagram.
Ο Mark Zuckerberg δήλωσε “ενθαρρυμένος από την πρόοδο που κάναμε τον τελευταίο χρόνο” και διαβεβαίωσε ότι “θα συνεχίσουμε να επενδύουμε το 2022 καθώς δουλεύουμε για τη δημιουργία του metaverse”. Στο πλαίσιο αυτό, η θυγατρική Meta Reality Labs, που έχει αναλάβει τον τομέα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και παρουσίασε για πρώτη φορά ξεχωριστά οικονομικά αποτελέσματα, εμφάνισε αυξημένες καθαρές ζημιές 10,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, έναντι ζημιών 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020. Ο Zuckerberg παραδέχτηκε ότι ο τομέας αυτός της εταιρείας δεν πρόκειται να είναι κερδοφόρος “στο κοντινό μέλλον”, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι επενδύσεις στο metaverse θα αποδώσουν τελικά (κερδοφόρους) καρπούς. Η Meta Reality Labs είχε έσοδα περίπου 2,3 δισ. δολ. το 2021.
Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Alphabet, μητρικής της Google, ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε αύξηση 36% στα κέρδη της και 32% στα έσοδα της.