Οι χρήστες smartphone ξόδεψαν 3,8 τρισεκατομμύρια ώρες σε κινητά το 2021, σύμφωνα με μια έκθεση State of Mobile 2022 από την εταιρεία δεδομένων κινητής τηλεφωνίας και ανάλυσης App Annie.
Σύμφωνα με το Venturebeat, oι ώρες που ξοδεύτηκαν στα smartphone ήταν αυξημένες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα – και αυξήθηκαν κατά 30% τα τελευταία δύο χρόνια – καθώς οι καταναλωτές συνέχισαν να ασπάζονται έναν online τρόπο ζωής εξαιτίας της συνεχιζόμενης πανδημίας, όπως δήλωσε ο Lexi Sydow, επικεφαλής των πληροφοριών αγοράς στην App Annie.
Τα παιχνίδια για κινητά άγγιξαν κέρδη ύψους 116 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 15%, τροφοδοτούμενη από την ανάπτυξη των hypercasual παιχνιδιών. Και το ενδιαφέρον για το metaverse εκτόξευσε τις κορυφαίες εφαρμογές avatar με ανάπτυξη 160% από έτος σε έτος.
Αξιοσημείωτο είναι πως στις 10 κορυφαίες αγορές κινητής τηλεφωνίας, οι καταναλωτές περνούσαν 4,8 ώρες την ημέρα. Η ανάπτυξη προήλθε από τη βαθύτερη χρήση ανά άτομο καθώς και από περισσότερες συσκευές στην αγορά, είπε ο Sydow. Στις ΗΠΑ, ο αριθμός ήταν 4,2 ώρες την ημέρα που δαπανώνται σε κινητά. Κάθε λεπτό οι καταναλωτές ανά τον κόσμο “κατεβάζουν” περισσότερες από 435.000 εφαρμογές και το 2022 αναμένεται να σημειωθεί νέο ρεκόρ.
Τα κοινωνικά δίκτυα και οι επικοινωνίες οδήγησαν στην αύξηση του συνολικού χρόνου που δαπανήθηκε, ακολουθούμενη από φωτογραφίες και βίντεο. Τα παιχνίδια ήταν περίπου 10% ανά αγορά επί του συνολικού χρόνου που δαπανήθηκε. Ωστόσο, το gaming είναι το μεγαλύτερο από άποψη δαπανών, καθώς τα παιχνίδια αντιπροσώπευαν το 68% των καταναλωτικών δαπανών σε εφαρμογές για κινητά, είπε ο Sydow. Και κάθε χρόνο, ο χρόνος που αφιερώνεται σε παιχνίδια αυξάνεται.
Το Facebook βρίσκεται στο Νο. 1 στο συνολικό χρόνο που δαπανάται σε μια εφαρμογή, ακολουθούμενο από το WhatsApp, το Instagram και μετά το TikTok και το Facebook Messenger. Το YouTube είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή για βίντεο streaming παγκοσμίως, ενώ το Netflix βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Παράλληλα, η πιο δημοφιλής εφαρμογή για “download” ήταν το Tik Tok, στο οποίο οι χρήστες πέρασαν πέρυσι σχεδόν διπλάσιο χρόνο (90% παραπάνω) σε σχέση με το 2020. Η App Annie εκτιμά ότι έως το δεύτερο εξάμηνο του 2022 το Tik Tok θα ξεπεράσει τους 1,5 δισ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
“Η μεγάλη οθόνη αργοπεθαίνει, καθώς η κινητή τηλεφωνία συνεχίζει να σπάει ρεκόρ σε κάθε κατηγορία, από άποψη αφιέρωσης χρόνου, λήψεων εφαρμογών και εσόδων”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Θίοντορ Κραντς της App Annie, σύμφωνα με το BBC.
Οι εφαρμογές για ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και εκείνες σχετικά με φαγητά και ποτά, αποκτούν ολοένα μεγαλύτερο κοινό, με αύξηση 50% έναντι του 2020. Ο χρόνος στις εφαρμογές αγορών έφτασε τις 100 δισεκατομμύρια ώρες, αυξημένος κατά 18% από έτος σε έτος, με πρωταγωνιστή το fast fashion και τις αγορές μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ανοδικά κινήθηκαν εν μέσω πανδημίας και οι εφαρμογές για υγεία και σωματική άσκηση, καθώς πολλοί άνθρωποι δεν μπορούσαν να πάνε σε γυμναστήρια. Αλλά και οι εφαρμογές για διαλογισμό και χαλάρωση εμφάνισαν αύξηση 27% αύξηση πέρυσι. Οι εφαρμογές για εύρεση συντρόφου και για κλείσιμο ραντεβού εμφανίζουν αύξηση δαπάνης 95% σε σχέση με το 2018.
Κατά το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020, το App Annie είδε πολλά χρόνια ανάπτυξης για κινητά να υλοποιούνται σε ένα μόνο έτος, σε σύγκριση με προηγούμενες προβλέψεις. Υπήρχε περισσότερος μέσος χρόνος ανά χρήστη και μέση χρήση ανά ημέρα. Οι εφαρμογές από τις εφαρμογές παντοπωλείου έως τις εφαρμογές αγορών απογειώθηκαν. Οι εφαρμογές ταχείας παράδοσης αναμένεται να συνεχίσουν να αναπτύσσονται καθώς οι άνθρωποι εθίστηκαν στη συνήθεια.