Netflix: ο γίγαντας του streaming θέλει να φορέσει το στέμμα και των podcast

Newsroom Radcast

Όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ των Los Angeles Times, το Netflix θέλει να γίνει μια παγκόσμια υπερδύναμη και στα podcasts.

H εταιρεία με έδρα το Los Gatos επεκτείνει τις δραστηριότητες του στο χώρο των podcast εξετάζοντας πολλαπλές συνεργασίες με ανεξάρτητους παραγωγούς ενώ ψάχνει ήδη από το Μάρτιο το ιδανικό στέλεχος που θα ηγηθεί της επέλασης του Netflix στην audio-only βιομηχανία.

“Τα podcasts είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να συνδεθεί το κοινό με τις ιστορίες και τα προϊόντα μας και το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας σχεδιάζει να κάνει πολλά για αυτό” δήλωσε ο Jonathan Bing, εκπρόσωπος της Netflix.

Ο Bing αρνήθηκε να σχολιάσει περισσότερα για τα είδη των podcast που σκοπεύει να επενδύσει όσο αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό στον κόσμο του streaming.

Μόλις τον περασμένο μήνα η Apple ανακοίνωσε συνδρομητική υπηρεσία για podcasts.Tην ίδια στιγμή η Amazon εξαγόρασε το podcast studio Wondery, δημιουργοί του πολύ επιτυχημένου “Dr. Death” που βραβεύθηκε στα πρώτα βραβεία podcast που έγιναν ποτέ, τα Ambies 2021.

Παράλληλα η Spotify της Σουηδίας επεκτείνεται ραγδαία στην αγορά των podcast με παχυλά συμβόλαια και εξαγορές εταιρειών που παράγουν audio only περιεχόμενο όπως οι Gimlet Media και Parcast.

Αν και τα στελέχη της Netflix έχουν τονίσει ότι δεν υπάρχει πρόθεση να διαφοροποιηθεί το portfolio της εταιρείας, πολλοί podcasters διακρίνουν ένα ακόμη μεγάλο παίκτη να επενδύει στα προϊόντα ήχου, και αυτό τους ενθουσιάζει.

“Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε περισσότερους αγοραστές πρωτότυπου ηχητικού περιεχομένου” δήλωσε η Marissa Hurwitz, ατζέντης πολλών παραγωγών podcast.

Μέχρι σήμερα το Netflix μετράει περίπου 30 podcast στην υπάρχουσα βιβλιοθήκη του με τα περισσότερα από αυτά να λειτουργούν συμπληρωματικά ή ως προωθητικές ενέργειες των επιτυχημένων τηλεοπτικών και κινηματογραφικών προϊόντων της εταιρείας όπως τα “The Crown” και “The Irishman”.

Επιπλέον η εταιρεία έχει εγκαινιάσει ακόμη ένα podcast για να συστηθεί στο κοινό, το “We Are Netflix”.

Τα πιο δημοφιλή podcasts της Netflix μέχρι στιγμής είναι τα spinoffs όπως το “You Can’t Make This Up” το οποίο ανακαλύπτει τις πραγματικές ιστορίες πίσω από τις ταινίες και σειρές του Netflix και το “Okay, Now Listen”.

Μέχρι στιγμής, η Netflix έχει χρησιμοποιήσει ως επί το πλείστον εξωτερικούς παραγωγούς για να κάνει τα podcast του και αυτό τον καιρό μελετάει νέες ιδέες για εκπομπές γράφουν οι Los Angeles Times.

⌨️ Όλα για τη δική μας IP

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα των Edison Research και Triton Digital τα podcast είναι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για να καθιερωθεί ένα brand στο digital κοινό -ειδικά των millennials- που έχει γυρίσει για καλά την πλάτη του σε ραδιόφωνο και τηλεόραση.

H ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι σε ένα μόλις χρόνο η κατανάλωση των podcast αυξήθηκε κατά 17% στις ΗΠΑ. Περίπου 80 εκατομμύρια Αμερικανοί ακούνε podcast εβδομαδιαίως.

Βέβαια το Netflix δεν επινόησε τον τρόχο. Οι αντίπαλοι της εταιρείας στο γήπεδο του streaming έχουν κινηθεί παράλληλα. Νωρίτερα φέτος, η Apple TV + κυκλοφόρησε ένα podcast συνοδευτικό της τηλεοπτικής σειράς “For All Mankind” με καλεσμένους συντελεστές του show αλλά αυτή η δυναμική είναι αμφίδρομη. Το podcast της Gimlet Media “Homecoming” έγινε σειρά στο Amazon Prime Video με πρωταγωνίστρια τη Τζούλια Ρόμπερτς ήδη από το 2018.

“Προτεραιότητα όλων, συμπεριλαμβανομένης και της Netflix, είναι η κατάκτηση των IP” είπε η Hurwitz.