Προσπαθείτε να σώσετε τον πλανήτη από τις εκπομπές CO2; Αυτοί είναι οι ιστότοποι που πρέπει να επισκέπτεστε -ή αποφεύγετε- όταν είστε online.
Ναι στο Instagram, όχι στο YouTube: οι χειρότερες (και καλύτερες) ιστοσελίδες για το περιβάλλον
Newsroom Radcast
Όλοι αγαπάμε να ξοδεύουμε χρόνο στο διαδίκτυο, αλλά σπάνια σταματάμε την περιήγηση μας για να αναρωτηθούμε το περιβαλλοντικό κόστος του σερφαρίσματος από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα, websites που έχουν μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα καθώς οι servers που φορτώνουν τα δεδομένα τους καταναλώνουν άπειρη ενέργεια εις βάρος του πλανήτη.
Πρόσφατη έκθεση του WebsiteToolTester αποκαλύπτει τα πιο επιζήμια sites για το περιβάλλον παγκοσμίως αλλά και τα πιο “πράσινα” από αυτά.
Η έκθεση προέκυψε μετά από μελέτη των 140 δημοφιλέστερων ιστοσελίδων παγκοσμίως.
Πρωταθλητής στην ενεργειακή υπερκατανάλωση είναι το YouTube που παράγει τις περισσότερες εκπομπές CO2 ετησίως -360 δισεκατομμύρια επισκέψεις το χρόνο ευθύνονται για 702.000.000.000 άνθρακα ετησίως.
Η μηχανή αναζήτησης της Google βρίσκεται στη δεύτερη θέση με εκπομπές άνθρακα που αγγίζουν τα 257 δισεκατομμύρια γραμμάρια ετησίως -κυρίως επειδή είναι ο ιστότοπος με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο.
YouTube, Yahoo, Microsoft, Netflix, Pornhub, Ebay, Apple, Twitter και Linkedin ανάμεσα στα πιο επιζήμια websites για τον πλανήτη.
tweetΤο Zoom κατατάσσεται τρίτο στη λίστα των πιο επιζήμιων για το περιβάλλον ιστοσελίδων στον κόσμο ενώ ακολουθούν οι ιστότοποι των Reddit και Amazon.
Στη λίστα με τα 50 χειρότερα websites για τον πλανήτη είναι τα πολύ δημοφιλή Yahoo.com, Microsoft.com, Xvideos.com, Netflix.com, Pornhub.com, Ebay.com, Slack.com, Hulu.com, Disneyplus.com, Onlyfans.com, Apple .com και Linkedin.com.
Ο ενημερωτικός ιστότοπος της Daily Mail παράγει τις περισσότερες εκπομπές CO2 ανά επίσκεψη ενώ ανησυχητικοί είναι η διαπίστωση ότι οι πλέον δημοφιλείς ιστότοποι αγορών είναι από τους χειρότερους όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ανάμεσα τους τα websites των Bath & Body Works, Wayfair, Amazon, Uniqlo, Ulta Beauty, Sephora και Shein.
Ωστόσο δεν είναι όλοι οι ιστότοποι εχθρικοί για τον πλανήτη.
Το Instagram, για παράδειγμα, δημιουργεί μόνο 0,01 g CO2 ανά επίσκεψη, χάρη στον καθαρό σχεδιασμό του -αντίστοιχα το Facebook κοστίζει 0,20 γραμμάρια άνθρακα ανά επίσκεψη και το Twitter 0,84 γραμμάρια άνθρακα καθιστώντας το το χειρότερο ιστότοπο κοινωνικών μέσων για το περιβάλλον.