Ήταν κάπου στις αρχές του εικοστού αιώνα όταν οι πολυτελείς εκδόσεις παραμυθιών ήταν ΤΟ δώρο στους κύκλους των ευγενών.
Ήταν κάπου στις αρχές του εικοστού αιώνα όταν οι πολυτελείς εκδόσεις παραμυθιών ήταν ΤΟ δώρο στους κύκλους των ευγενών.
Απίθανοι καλλιτέχνες της εποχής, συμπεριλαμβανομένων των Arthur Rackham και Edmund Dulac, δούλεψαν επάνω σε τέτοιες εκδόσεις αλλά εδώ το φεγγαρόφως πέφτει σε έναν νεαρό από τη Δανία, τον εικονογράφο Kay Nielsen που έδωσε εικόνα σε μύθους από τη Νορβηγία.
Στην ανθολογία “Ανατολικά του Ήλιου, Δυτικά της Σελήνης” εικοσιπέντε εικονογραφήσεις από τον Δανό καλλιτέχνη που είχε σπουδάσει στο Παρίσι πριν μετακομίσει στην Αγγλία το 1911 αποτυπώνονται στο χαρτί για δεκαπέντε παραμύθια που συγκεντρώθηκαν από τους Νορβηγούς λαογράφους Peter Christen Asbjørnsen και Jørgen Engebretsen Moe στα ταξίδια τους, μέσα του 19ου αιώνα στη Νορβηγία.
View this post on Instagram
Μεταφρασμένο στα Αγγλικά από τον George Webbe Dasent (1817–1896), οι ιστορίες όπου συναντώνται μάγισσες και τρολ και ogres και πονηρές αλεπούδες και μυστηριώδεις αρκούδες και όμορφες πριγκίπισσες και ντροπαλούς χωριάτες – επαινέθηκαν από τον ίδιο τον Jacob Grimm για τη φρεσκάδα και μια πληρότητα που «ξεπερνά σχεδόν όλες τις άλλες».
Ο Μεγάλος Πόλεμος έφερε το τέλος στην καριέρα του Nielsen στις εκδόσεις.
Στα πενήντα του μετακόμισε στο Χόλιγουντ για να δουλέψει για τον Walt Disney, το ταλέντο του αποτυπώθηκε φευγαλέα στη Φαντασία (1940) -«Νύχτα στο Φαλακρό Βουνό» και «Ave Maria».
Ένα χρόνο μετά ο Disney τον απέλυσε και ο Δανός παραμυθάς της πέντας πέρασε τα τελευταία δεκαέξι χρόνια της ζωής του στη φτώχεια.
Η πρώτη έκδοση της ανθολογίας ήταν στο Λονδίνο το 1914. Το 2015 ο εκδοτικός οίκος Taschen την επανέκδοσε με όση λαμπρότητα θα περίμενε κανείς.
Η έκδοση συνοδεύεται από τρία δοκίμια -όλα εικονογραφημένα με δεκάδες σπάνια έργα τέχνης του Nielsen- για την ιστορία των νορβηγικών παραμυθιών αλλά και τη ζωής και το έργο του Nielsen.
Περισσότερα εδώ.