Τα προγνωστικά ήθελαν το Netflix να είναι κερδισμένο από τις συνθήκες καραντίνας λόγω πανδημίας. Έκαναν λάθος. Γιατί;
Τα δεδομένα δεν είναι καλά για το Netflix. Αν και η κραταιά streaming πλατφόρμα υπολόγιζε 6,2 εκατομμύρια νέες εγγραφές για τους μήνες Ιανουάριο-Μάρτιο κατέγραψε μόλις 3,98 εκατομμύρια με την μετοχή της εταιρείας να πέφτει προκαλώντας τριγμούς σε στελέχη και στρατηγική.
Μετά τη δημοσιοποίηση στοιχείων για 36,8% λιγότερες εγγραφές νέων χρηστών το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με τον προϋπολογισμό η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση 11% με τους επενδυτές να δηλώνουν απογοητευμένοι και ανήσυχοι.
Άλλωστε ένα χρόνο μόλις, όταν το πρώτο lockdown έγινε νόρμα, το Netflix είδε τη μετοχή του να χτυπάει κόκκινο με άνοδο 27% και τον συνιδρυτή και CEO της πλατφόρμας Reed Hastings να κερδίζει εν μέσω πανδημίας 225 εκατ. δολάρια κατακτώντας τη θέση του 120ου πιο δυνατού επιχειρηματία στις ΗΠΑ σύμφωνα με το Bloomberg.
Αν και κανείς δεν περίμενε -όσο αισιόδοξος ή άσχετος και αν είναι- ότι η άνοδος των συνδρομητών θα παρέμενε στα ίδια επίπεδα με τον Μάρτιο του 2020 (τότε το Netflix κέρδισε 15,8 εκατομμύρια νέους συνδρομητές) κανείς δεν υπολόγιζε αυτή την κατακόρυφη πτώση στη ζήτηση των προϊόντων της πλατφόρμας.
Η δυσαρέσκεια ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα η εταιρεία να προβεί σε ανακοίνωση για να εκτονώσει την κατάσταση.
Η μετοχή σταθεροποιήθηκε, όχι όμως και το άγχος των στελεχών της Netflix που προσπαθούν να καταλάβουν τι συνέβη, έχοντας λησμονήσει ένα αξίωμα.
Σε όλα, στα πάντα, ακόμη και στο κείμενο που υπογράφω τώρα και διαβάζεις ένα πράγμα έχει σημασία. Το περιεχόμενο, η πληροφορία, η ουσία.
Αν όντως λοιπόν ισχύει το κλισέ “content is the king” το Netflix έκανε ένα τεράστιο λάθος. Ξέχασε ότι οι συνδρομητές έρχονται για τα προϊόντα του και φέτος η βιβλιοθήκη της πλατφόρμας ήταν μετρημένη, αν όχι φτωχή.
Μετά από χρόνια στο θρόνο του streaming, το Netflix χάνει την πρωτιά. Η Disney+ ξεπέρασε τα 100 εκατ. συνδρομητών σε 16 μόλις μήνες από την πρεμιέρα της.
tweetΜea Culpa
Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει το Netflix. Με ανακοίνωση της η εταιρεία παραδέχτηκε ότι η αναπόφευκτη διακοπή των νέων παραγωγών λόγω πανδημίας είναι ένας από τους λόγους που οι συνδρομητές γυρνάνε την πλάτη στην παλτφόρμα που μας έμαθε τι σημαίνει binge watching.
Eπιπλέον παραδέχθηκε ότι η κατάσταση δεν είναι ανατρέψιμη τουλάχιστον για ένα τρίμηνο ακόμη -εκτιμήσεις θέλουν μόλις ένα εκατομμύριο νέους συνδρομητές για τον Απρίλιο με Ιούνιο έναντι 4,8 εκατομμυρίων που είχαν προβλεφθεί.
Το αν το Netflix θα καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα του 2021 είναι κάτι που θα αποδειχθεί στο γήπεδο του broadband με αντιπάλους όπως η Disney+, HBO Max & Amazon να προκαλούν ακόμη περισσότερη νευρικότητα στα κεντρικά γραφεία αποφάσεων της εταιρείας.
4. Baby Yoda
After years of dominating the streaming industry, Netflix's market share slipped below 50% in Q1 for the first time ever, according to Parrot Analytics.
Its biggest challenger, Disney+, topped 100 million subscribers last year, just 16 months after its launch. pic.twitter.com/9noNsGVYic
— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) April 21, 2021
Αν και οι υποσχέσεις θέλουν το Netflix να κάνει γενναία επένδυση σε νέες παραγωγές για να ανατρέψει το κλίμα υπερ του στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, η επιθετικότητα των αντιπάλων του και κυρίως της Disney + φέρνουν πονοκέφαλο σε στελέχη.
Άλλωστε αν δεν είναι στο Netflix, θα είναι κάπου αλλού και έτσι οι απίθανοι πόλεμοι του streaming συνεχίζονται.