Στίβεν Μπάρτλετ: έτσι θα κερδίσεις 1.017.354 ευρώ από ένα podcast

Newsroom

Podcast, βιβλίο, επιχειρηματικότητα. O Steven Bartlett εξηγεί.

Ο Steven Bartlett, ο 29χρονος επιχειρηματίας πρόκειται να βγάλει 1,2 εκατομμύρια δολάρια φέτος από το podcast του, “The Diary of a CEO” αναφέρει το CNBC.

Ο 29χρονος εξήγησε στο τελευταίο επεισόδιο πώς έχει κερδίσει χρήματα από το δημοφιλές podcast.

Ο Μπάρτλετ είναι ο ιδρυτής της εταιρείας μέσων κοινωνικής δικτύωσης Social Chain, την οποία ξεκίνησε από το υπνοδωμάτιό του στο Μάντσεστερ στην ηλικία των 22 ετών.

Η εταιρεία Social Chain εισήχθη στο χρηματιστήριο του Ντίσελντορφ το 2019, με κεφαλαιοποίηση 350 εκατομμυρίων δολαρίων. Ένα χρόνο αργότερα ο ίδιος έφυγε από την επιχείρηση ξεκινώντας τη δική του αυτοκρατορία.

Μόλις πρόσφατα ο Μπάρτλετ έγινε ο νέος κριτής στην τηλεοπτική εκπομπή νέας επιχειρηματικότητας “Dragon’s Den” του BBC εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη για δημοφιλία τηλεοπτική παρουσία που τον καθιέρωσε στο χρηματιστήριο των κροίσων νέας γενιάς ενώ το βιβλίο του με τίτλο “Happy Sexy Millionaire” είναι ήδη ένα best seller στο είδος του.

Το podcast που υπογράφει, το “The Diary of a CEO” (Ημερολόγιο ενός CEO), 4 χρόνια πριν με ένα μικρόφωνο αξίας 100 δολαρίων που σύνδεσε στο φορητό υπολογιστή του. Σήμερα το podcast θεωρείται ως το κορυφαίο επιχειρηματικό podcast στην Ευρώπη, με μια μεγάλη παλέτα καλεσμένων.

Από τον τραγουδιστή Liam Payne, πρώην μέλος της boyband One Direction, μέχρι τον ιδρυτή της Monzo, Tom Blomfield, όλοι έχουν θέση στο στούντιο του Mπάρτλετ.

Σε πρόσφατο επεισόδιο του podcast ο Bartlett αναφέρει με κάθε λεπτομέρεις πώς κατάφερε να καθιερωθεί στην ανταγωνιστική αγορά των podcast και μοιράστηκε με όλους βασικές συμβουλές για το πώς άλλοι οι εκκολαπτόμενοι podcasters θα μπορούσαν επίσης να κερδίσουν χρήματα.

Κόψτε τον μεσάζοντα

Οι περισσότεροι podcasters κερδίζουν χρήματά τους διαβάζοντας διαφημίσεις στη μέση ενός επεισοδίου podcast. Τις διαφημίσεις τις αναλαμβάνει συνήθως μια διαφημιστική εταιρεία που λειτουργεί ως μεσάζων μεταξύ του podcaster και της διαφημιζόμενης εταιρείας. Αυτό είναι ανόητο για τον ίδιο.

“Ο μεσάζοντας παίρνει μια μεγάλη, μεγάλη προμήθεια” αναφέρει και αυτό πρέπει να αλλάξει. Για τον Μπάρτλετ αυτός ο παραδοσιακός τρόπος δημιουργίας εσόδων από ένα podcast δεν είναι βιώσιμος οπότε προτρέπει όλους να ακολουθήσουν το παράδειγμα του. Να επικοινωνήσουν απευθείας με τις εταιρείες που τους αρέσουν.

“Δεν είναι συχνό φαινόμενο να προσεγγίζει κάποιος δημιουργός μια εταιρείας αλλά το ορκίζομαι, αν έχετε τα κότσια, την ικανότητα, και το προϊόν μπορείτε να κάνετε εκπληκτικές συμφωνίες που είναι τόσο αυθεντικές όσο και το προϊόν σας” λέει.

Σήμερα το ηχητικό Ημερολόγιο του Bartlett έχει τρεις κύριους χορηγούς – την εταιρεία διατροφικών προϊόντων Huel, την πλατφόρμα για freelancer Fiverr και τον κατασκευαστή προϊόντων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Myenergi. Τα συμβόλαια που έχει υπογράψει έχουν διάρκεια ένα έτος, γεγονός που του επιτρέπει να κάνει στρατηγικά πλάνα για το προϊόν του.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ο Μπάρτλετ θα βγάλει 1.2 εκατομμύρια δολάρια από το podcast show του φέτος. Δεν το λες και λίγο.

Με συνέπεια

Στο podcast ο Μπάρτλετ μιλάει για τον πλέον βασικό κανόνα που πρέπει να ακολουθήσει κανείς. Τη συνέπεια.

Όπως εξομολογείται ο ίδιος δεν υπήρξε ποτέ συνεπής στα πρώτα χρόνια της παραγωγής του “The Diary of a CEO”. Ωστόσο, όταν πήρε την απόφαση να δεσμευτεί ώστε να βγαίνει στον αέρα ένα επεισόδιο κάθε Δευτέρα, η αύξηση του κοινού του ήταν τουλάχιστον “εκρηκτική”.

“Η συνέπεια ξεκλειδώνει τα πάντα – σας διδάσκει γρηγορότερα από όλους τους άλλους, ενισχύει την ανάπτυξη και, καθώς σχετίζεται με το περιεχόμενο και το χτίσιμο του κοινού, βοηθά στη δημιουργία ενός ρυθμού που τους κρατά να επιστρέφουν για ακόμη περισσότερες ακροάσεις”, λέει.

Ο Μπάρτλετ προσθέτει ότι είναι σημαντικό να καταλάβουμε από πού προήλθε η αύξηση του κοινού δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των νέων ακροατών podcast δεν προκύπτει σε πλατφόρμες όπως το Spotify και το iTunes. Για τον ίδιο η ανάρτηση βίντεο του podcast στο YouTube βοήθησε όσο τίποτα άλλο στο να τον ανακαλύψουν νέοι ακροατές.

“Βρείτε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στη συνέπεια και την ποιότητα” τονίζει.

Επίσης ο Μπάρτλετ είπε ότι είναι επιλεκτικός στο τι θα ανεβάσει στο podcast του, με κάποιες συνεντέυξεις του να έχουν μείνει εκτός αέρα επειδή το περιεχόμενο δεν ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τον ίδιο οπότε ούτε για τους ακροατές του podcast του. Αυτή η αυτολογοκρισία του εξασφάλισε την ποιότητα που ο ίδιος επιδιώκει από το προϊόν του.

Τέλος, αναφορικά με το κόστος παραγωγής του podcast, ο Μπάρτλετ έχει επενδύσει περίπου 40.000 λίρες (€ 46,637) για εξοπλισμό και απασχολεί οκτώ άτομα για την παραγωγή του show του.