Αποκαλυπτικοί καιροί: αναμνήσεις από το μέλλον ενός πλανήτη που σκοτώνουμε

Newsroom Radcast

Με χρήση drones και ψηφιακή επεξεργασία ο Fabien Barrau μας ταξιδεύει σε έναν Αποκαλυπτικό κόσμο του πλανήτη που σκοτώνουμε για κλιματική αφύπνιση.

Ο ψηφιακός καλλιτέχνης Fabien Barrau χρησιμοποιεί φωτογραφίες τραβηγμένες με drone ως πρώτη ύλη. Στη συνέχεια επεμβαίνει ψηφιακά για να μας αποκαλύψει τον ερειπωμένο πλανήτη και τις μητροπόλεις μας μετά από την κλιματική Αποκάλυψη που από υπόθεση θα γίνει αλήθεια αν δεν αναχαιτίσουμε την κλιματική αλλαγή εχθές.

Η σειρά των φωτογραφιών του Barrau φέρει τον τίτλο Νέα Από Το Μέλλον και απεικονίζει διάσημα αρχιτεκτονικά ορόσημα ανά τον κόσμο. Στις φαντασιακές λήψεις του το Παρίσι, η Ρώμη, η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο βυθίζονται κάτω από τα κύματα ή πνίγονται στην άμμο της ερήμου.

“Προσπαθώ να φανταστώ τη Γη μετά από την ερημοποίηση, την άνοδο της στάθμης του νερού, την τροπικοποίηση”, είπε ο ψηφιακός καλλιτέχνης στο Dezeen.

Σε κάθε ψηφιακή σύνθεση του ο Γάλλος καλλιτέχνης φέρνει στο φως στιγμιότυπα από στιγμές στο μέλλον, σε μια προσπάθεια του να φανταστεί τον κόσμο στον οποίο θα κατοικούν οι μελλοντικές γενιές επιζώντων μιας επικείμενης κλιματικής Αποκάλυψης. Toν κόσμο που αυτοί οι νομάδες του μέλλοντος θα ανακαλύπτουν ως άλλοι ιστορικοί ενός παρελθόντος που κόστισε στον πλανήτη Γη το βιώσιμο μέλλον του.

Για τον Barrau ίσως βιώνουν “το ίδιο συναίσθημα με τους αρχαιολόγους του 19ου αιώνα που ανακάλυψαν την Πομπηία”, τη ρωμαϊκή πόλη που θάφτηκε και διατηρήθηκε κάτω από τέφρα μετά την καταστροφική ηφαιστειακή έκρηξη του 79 μ.Χ.

Είναι προφανές ότι οι κινηματογραφικές “λήψεις” του αντλούν έμπνευση από τα αγαπημένα του έργα μεταποκαλυπτικής φαντασίας,από δυστοπίες σαν αυτές που συναντήσαμε στο σελιλόιντ μέσα από τις λήψεις των Planet of the Apes (1968), Mad Max (1979), Akira (1988) αλλά και το ντοκιμαντέρ του 2008 από το National Geographic με τίτλο Aftermath: Population Zero.

Το έργο όπου απεικονίζει δύο φάλαινες να κολυμπούν πάνω από την Αψίδα του Θριάμβου του Παρισιού είναι ένας φόρος τιμής στον Γάλλο καλλιτέχνη Roland Cat, που τη δεκαετία του 1970 και του 1980 φαντάστηκε θαλάσσια πλάσματα να κολυμπούν πάνω από βυθισμένες πόλεις.

Οι δραματικές εικόνες είναι το δικό του κάλεσμα για δράση ενάντια στην κλιματική αλλαγή είπε ο καλλιτέχνης.

“Θέλω να ευαισθητοποιήσω τον κόσμο για την κλιματική αλλαγή και να μας υπενθυμίσω την επείγουσα ανάγκη για δράση” είπε.

“Είμαι σίγουρος ότι μια απλή εικόνα μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους ανθρώπους, ειδικά στους νεότερους, ώστε να κατανοήσουν τις πιθανότητες των συνεπειών της αδράνειας και της αδιαφορίας.”

Περιηγηθείτε στο φαντασιακό κόσμο ενός πλανήτη έρημου από ζωή γιατί δεν κάναμε τίποτα για να τον σώσουμε και μετά σκεφτείτε.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fabien Barrau (@fabienbarrau)

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fabien Barrau (@fabienbarrau)

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fabien Barrau (@fabienbarrau)

“Μια απλή εικόνα μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους νέους ώστε να κατανοήσουν τις πιθανότητες των συνεπειών της αδράνειας και της αδιαφορίας απέναντι στην κλιματική αλλαγή”

tweet
Πάτα play!

Άκουσε τι μπορείς να κάνεις για να σώσεις τον πλανήτη στο περιβαλλοντικό podcast της RADCAST.GR.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fabien Barrau (@fabienbarrau)

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fabien Barrau (@fabienbarrau)