Facebook Audio: συμμαχία με Spotify, αντεπίθεση στο Clubhouse

Newsroom Radcast

H audio only βιομηχανία δείχνει τα δόντια της με το Facebook σε μπρα ντε φερ εναντίον Apple & Twitter και συμμαχία με το Spotify γιατί το επόμενο μέτωπο είναι ηχητικό και μόνο.

Το Facebook φέρνει νέα audio χαρακτηριστικά στην πλατφόρμα του και αυτό θα αλλάξει τα πάντα. Όπως αποκάλυψε ο ιδρυτής της πλατφόρμας Mαρκ Ζούκερμπεργκ σε συνέντευξη του το Facebook ετοιμάζει in-app audio player που θα επιτρέπει στους χρήστες Facebook να κάνουν streaming μουσική μέσω Spotify χωρίς να βγαίνουν από την εφαρμογή. Kαι το όνομα αυτού “Project Boombox”.

Τα νέα σχέδια του Facebook εντάσσονται στην ευρύτερη προσπάθεια να προσφέρει audio προϊόντα που θα ανταγωνιστούν το Clubhouse, Twitter ενώ στο γήπεδο μπαίνει & το Reddit.

“Θεωρούμε πως το audio θα γίνει ένα πρώτης κλάσης μέσο και θα υπάρχουν όλα αυτά τα διαφορετικά προϊόντα που θα δημιουργηθούν σε όλο το φάσμα του. Φυσικά, περιλαμβάνει και κάποια τμήματα που, ξέρετε, έχουν γίνει δημοφιλή πρόσφατα όπως το podcasting και ένα είδος live audio rooms όπως αυτό, αλλά νομίζω πως υπάρχουν ακόμα ενδιαφέροντα πράγματα τα οποία χρίζουν ευρύτερης εξερεύνησης στο σύνολό τους” σχολίασε ο Zούκερμπεργκ.

“Η φιλοδοξία μας είναι πάντα να κάνουμε το Spotify ευρέως διαδεδομένο σε όλες τις πλατφόρμες και τις συσκευές – φέρνοντας μουσική και podcasts σε περισσότερους ανθρώπους – και η νέα ενσωμάτωση με το Facebook είναι ακόμα ένα βήμα σε αυτές τις προσπάθειες” πρόσθεσε σε ανακοίνωση του το Spotify.

Αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που το Facebook και Instagram συνεργάζονται με τη streaming πλατφόρμα καθώς έχουν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν ενσωματώνοντας το Spotify στα Stories του Instagram.

Απέναντι σε Apple & Twitter

Παράλληλα το Facebook θέλει να αναχαιτίσει την ταχεία εξάπλωση του Clubhouse ανακοινώνοντας πλάνα επέκτασης του “social audio.”

Το Facebook (FB) ανακοίνωσε νέα εργαλεία για τη δημιουργία ηχητικών “δωματίων” από τους χρήστες του. Ακολουθώντας την κλασική στρατηγική του να παρακολουθεί τους ανταγωνιστές του και να τους αποδεκατίζει έναν προς έναν (βλ. Snapchat, TikTok ακόμη και YouTube) το Facebook θέλει να κερδίσει κομμάτι από την πίτα των podcast και της audio only βιομηχανίας βάζοντας φρένο στα Clubhouse και Twitter Spaces.

Το Facebook θέλει να “αντιμετωπίζει τον ήχο ως μέσο πρώτης κατηγορίας, ανάλογο με τις φωτογραφίες και τα βίντεο”, δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ τη Δευτέρα σε συνέντευξη με τον δημοσιογράφο Casey Newton σε μια άλλη πλατφόρμα ομαδικής συνομιλίας, το Discord.

Το Facebook ονομάζει τη νέα λειτουργία Live Audio Rooms και θα την κάνει διαθέσιμη σε χρήστες πιλοτικά πριν την ανοίξει σε κάθε χρήστη αυτό το καλοκαίρι.

Τα Facebook Live Audio Rooms θα ενσωματωθούν στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων της πλατφόρμας, βλ.Messenger.

Επιπλέον τα podcasts έρχονται να επιβληθούν και στο Facebook.

Σύντομα οι χρήστες θα μπορούν να ακούσουν και να ανακαλύψουν νέα podcast απευθείας μέσα από το περιβάλλον της πλατφόρμας -όπως μπορούν ήδη σε άλλες πλατφόρμες όπως το Spotify (SPOT) και την εφαρμογή podcast της Apple.

Ένα άλλο νέο προϊόν που θα λανσάρει το FB είναι τα Soundbites , δλδ μικρά σε διάρκεια ηχητικά κλιπ που θα μπορεί ο χρήστης να τα πειράζει με φίλτρα και λεζάντες ως άλλο TikTok -με φωνή.

Επιπλέον το Facebook ανακοίνωσε επίσης ότι σκοπεύει να δώσει τη δυνατότητα σε δημιουργούς να κερδίζουν χρήματα με αυτά τα νέα εργαλεία ήχου όπως χρέωση για πρόσβαση σε live μεταδόσεις ενώ σκοπεύει να δημιουργήσει τη δική του μουσική βιβλιοθήκη για όσους θέλουν να ντύνουν ηχητικά τα Soundbites του.

Για τον Ζούκερμπεργκ “ο ήχος είναι το ιδανικό μέσο” δεδομένου ότι θεωρητικά ο ακροατής μπορεί να καταναλώνει audio only προιόντα κάνοντας παράλληλα κάτι άλλο.

“Ο ήχος ενδυναμώνει τις κοινότητες και τους δημιουργούς” είπε ο Ζούκερμπεργκ. “Νομίζω ότι θα βελτιώσει τον κόσμο.”

Όπως τονίζεται, θα ανακοινωθούν αρχικά εκδόσεις των δωματίων των χρηστών που θα χρησιμοποιούν μόνο τη φωνή ως μέσο επικοινωνίας.

Δεν είναι γνωστό εάν οι εκπομπές αυτές θα παρακολουθούνται και ελέγχονται από το Facebook, όπως συμβαίνει ως τώρα με τις αναρτήσεις σχολιάζει το BBC.

Αντί επιλόγου: Το Reddit ανακοίνωσε επίσης το δικό της προϊόν τύπου Clubhouse. Ακούει κανείς; Ω, ακούνε πολλοί.

Με νέες audio only λειτουργίες & προϊόντα το Facebook αντεπιτίθεται σε Clubhouse, Twitter Spaces ενώ ακολουθεί & το Reddit.

tweet