35 χρόνια από το Τσερνομπίλ & ένα αρκουδάκι

Newsroom Radcast

Η Ινδία ανησυχεί τον κόσμο/ 35 χρόνια από το Τσερνομπίλ/ Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εναντίον Ελλάδας/ Αρκουδάκι & νερό

Ο διεθνής Τύπος της 26ης Απριλίου. Ο γύρος του κόσμου μέσα από τα πρωτοσέλιδα ευρωπαϊκών και αμερικανικών εφημερίδων.

Στις ΗΠΑ, η Washington Post γράφει: «Τα κρούσματα στην Ινδία θέτουν ένα ακόμα ρεκόρ». Οι Financial Times γράφουν για το ίδιο θέμα: «Η Ινδία στο όριο αντοχής της». Με τα 349 χιλιάδες νέα ημερήσια κρούσματα το Σάββατο και τους 2.700 θάνατοι η Ινδία σπάει ζοφερά ρεκόρ.

Η Wall Street Journal έχει τίτλο: «Φωτιά σε κλινική κορονοϊού στην Βαγδάτη σκοτώνει τουλάχιστον 82 ανθρώπους». Τέλος οι New York Times: «Η έξαρση κορονοϊού στο Μίτσιγκαν αρρωσταίνει νεώτερους ανθρώπους». Το χειρότερο ξέσπασμα του ιού βιώνει η πολιτεία. Στα νοσοκομεία της εισάγονται δυο φορές περισσότεροι ασθενείς ηλικίας 30-40 ετών απ’ ότι το φθινόπωρο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The New York Times (@nytimes)


Άλλη μια φονική επίθεση συγκλονίζει τη Γαλλία. Η Le Monde γράφει σχετικά: «Η αστυνομία εκ νέου χτυπημένη από τρομοκρατική ενέργεια». Μια 49χρονη αστυνομικός ήταν το θύμα της επίθεσης με μαχαίρι από 36χρονο Τυνήσιο, ο οποίος έπεσε νεκρός από τα πυρά της αστυνομίας. «Η επίθεση στο Ραμπουγέ αναθερμαίνει τη συζήτηση για την μετανάστευση» γράφει η Le Figaro. Η πολεμική για την φύλαξη των γαλλικών και ευρωπαϊκών συνόρων έχει ξεκινήσει ξανά.

Η Libération γράφει για το άνοιγμα των σχολείων: «Επιστροφή υπό κορονοϊό: μέχρι εδώ, όλα πάνε καλά» ενώ πιο επικριτικά, η Humanité γράφει: «Ο ιός αποκλείεται από τις τάξεις;».

Στη Βρετανία, κυβερνητικοί αξιωματούχοι δείχνουν πρώην συνεργάτη του Μπόρις Τζόνσον για τη διαρροή του σχεδίου lockdown. «Ο Κάμινγκς κατηγορείται ακόμα ως το ‘καρφί’ της διαρροής των σχεδίων του lockdown» γράφουν οι Times. «Προειδοποίηση στον Κάμινγκς ότι δεν είναι ακόμα αθώος για την υπόθεση διαρροής» γράφει η Daily Telegraph για τον «Μαρτυριάρη Αρουραίο» (Chatty Rat).

«Οργή καθώς η κυβέρνηση απορρίπτει έκτακτη έρευνα για τα λάθη της πανδημίας» γράφει ο Guardian και τέλος ο Independent: «Χώρες της ΕΕ αποκλείουν τις συμφωνίες με τη Βρετανία για απελάσεις».

Στη Γερμανία η προεκλογική περίοδος ξεκίνησε επιθετικά εν μέσω πιέσεων για περισσότερες ελευθερίες στους εμβολιασμένους με τη Süddeutsche Zeitung να γράφει: «Εκείνη μιλάει, εγώ πράττω». Η Frankfurter Allgemeine Zeitung γράφει: «Η κυβέρνηση και τα κρατίδια μάχονται για τα δικαιώματα εκείνων που έχουν εμβολιαστεί και έχουν αναρρώσει» και τέλος η Die Wel σημειώνει: «Πολιτικές ομάδες καλούν για την επιστροφή των θεμελιωδών δικαιωμάτων γρήγορα».

Στην Ισπανία η El País γράφει: «Δύο μέλη του Συνταγματικού Δικαστηρίου υποστηρίζουν την μεταρρύθμιση των προβλέψεων για την στασίαση» και η El Mundo γράφει για την υποψήφια του Λαϊκού κόμματος Αγιούσο που φαίνεται να είναι το φαβορί για την πρώτη θέση στις εκλογές της 4ης Μαΐου στη Μαδρίτη. «Η Αγιούσο πιστεύει ότι μπορεί να σχηματίσει κυβέρνηση χωρίς το Vox αλλά φοβάται για περισσότερες εντάσεις» γράφει η εφημερίδα.

Στην Ιταλία σήμερα ο Ντράγκι παρουσιάζει το σχέδιο ανάκαμψης με τη La Repubblica να γράφει για «750 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας». Η La Stampa γράφει: «Φόροι και δικαιοσύνη, τα κόμματα σε αναμονή» ενώ η  Il Messaggero έχει τίτλο: «Απαγόρευση κυκλοφορίας, το στοπ του υπουργείου Εσωτερικών». Τέλος η Corriere de la Sera μιλάει για ακόμη μια κόντρα λόγω πανηδμίας: «Λέττα-Σαλβίνι, η ένταση αυξάνεται».

Το «Nomadland», το φαβορί των φετινών Όσκαρ, κέρδισε τελικά το χρυσό αγαλματίδιο Καλύτερης Ταινίας, όπως και το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας με την Αμερικανοκινέζα Κλόι Ζάο να γίνεται μόλις η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών που το αποσπά (μετά την Κάθριν Μπίγκελοου και το «Hurt Locker»).

«Εκ μέρους των παραγωγών μου, ευχαριστούμε την Ακαδημία και τους συνυποψήφιους μας και όσους μας βοήθησαν για να γίνει αυτή η ταινία, τη συγγραφέα του βιβλίου στο οποίο βασιστήκαμε, όλους όσους έπαιξαν, όσους βρήκαμε στο δρόμο και μας δίδαξαν τι σημαίνει πραγματική καλοσύνη» δήλωσε η δημιουργός του φιλμ για τους μεσήλικες στις ΗΠΑ, που διαλέγουν μια ζωή περιπλάνησης με τα βαν τους.

«Σκέφτομαι πολύ τελευταία τι να κάνω όταν τα πράγματα δεν θα είναι πια τόσο καλά. Όταν μεγάλωνα στην Κίνα, λέγαμε κάτι ποιηματάκια με τον πατέρα μου. Η πρώτη φράση που θυμάμαι έλεγε “οι άνθρωποι είναι εκ γενετής καλοί”. Αυτό έχει επίδραση σε μένα μέχρι και σήμερα. Έβρισκα πάντα καλοσύνη στους ανθρώπους που συναντούσα. Αυτό το βραβείο είναι για όποιον έχει την πίστη και το κουράγιο να παραμένουμε καλοί στον εαυτό μας και στους άλλους, και το αφιερώνω σε όσους με ενέπνευσαν» πρόσθεσε αναφέρει η EφΣυν.

Επιπλέον το βραβείο Α’ Γυναικείου ρόλου δόθηκε στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για την εξαιρετική ερμηνεία της στο «Nomadland», όπου υποδύεται μία γυναίκα 60 χρόνων, που καταφεύγει σε μια νομαδική ζωή, προκειμένου να επιβιώσει με το μικρό μεροκάματο που κερδίζει κάνοντας χειρωνακτικές εργασίες. Αυτό είναι το τέταρτο Όσκαρ για την ΜακΝτόρμαντ ενώ ο Άντονι Χόπκινς κέρδισε το Όσκαρ Α’ Αντρικού ρόλου για τον «Πατέρα» του Φλόριαν Ζέλερ σε έναν από τους καλύτερους ρόλους όλης της σταδιοδρομίας του, αυτόν ενός άνδρα με γεροντική άνοια. Για τον 84χρονο ηθοποιό αυτό είναι το δεύτερο βραβείο Όσκαρ που κερδίζει τριάντα χρόνια μετά την «Σιωπή των Αμνών».

Τέλος ο Δανός σκηνοθέτης Τόμας Βίντερμπεργκ παρέδωσε έναν από τους πιο συγκινητικούς λόγους της βραδιάς παραλαμβάνοντας το βραβείο του για τη νίκη του «Another Round» στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας. Ο Βίντερμπεργκ ααφιέρωσε το βραβείο στην κόρη του, την οποία έχασε πρόσφατα σε δυστύχημα:

«Είχα φανταστεί αυτήν την στιγμή από όταν ήμουν πέντε χρονών και ετοίμαζα λόγους. Είναι μία ταινία για το πώς μπορείς να χάσεις τον έλεγχο στη ζωή. Θέλω να ευχαριστήσω τη σύζυγό μου για τη δύσκολη περίοδο που περάσαμε. Το συνεργείο έκανε τα πάντα για να σώσει την ταινία και να σώσει εμένα. Η ταινία μιλάει για έναν απομονωμένο άνθρωπο που χάνεται στη μάχη του για το αλκοόλ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Μαντς Μίκελσεν, που έδωσε τον καλύτερο εαυτό του. Θέλαμε να κάνουμε μία ταινία που να γιορτάζει τη ζωή και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συνέβη κάτι απίστευτο. Κάποιος κοίταζε το κινητό του όσο οδηγούσε και μέσα ήταν η κόρη μου. Πριν σκοτωθεί μου είχε στείλει ένα γράμμα και μου έλεγε ότι αγαπούσε αυτό το σενάριο. Νιώθω ότι είναι εδώ και με επευφημεί. Το έκανα για εκείνη, σαν φόρο τιμής. Αυτό το βραβείο είναι για εκείνη».

Σαν σήμερα, στις 26 Απριλίου 1986, στη 01:23, ο αντιδραστήρας αριθμός 4 του πυρηνικού σταθμού του Τσερνόμπιλ, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 100 χλμ. από το Κίεβο, εξερράγη στη διάρκεια ενός τεστ ασφαλείας.

Οι σοβιετικοί μηχανικοί χάνουν τον έλεγχο ενός αντιδραστήρα στις εγκαταστάσεις πυρηνικής ενέργειας του Τσέρνομπιλ και ο φόβος απλώνεται πάνω από την Ευρώπη και πολύ, πάρα πολύ πέρα από αυτή.

Όπως αναφέρει ο Guardian, 35 χρόνια μετά το πυρηνικό δυστύχημα, η Ουκρανία ευελπιστεί να γίνει o σταθμός μνημείο της UNESCO και έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες ελπίζοντας ότι έτσι θα προσελκύσει χρηματοδότηση και περισσότερους τουρίστες.

Αγωγή που κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κατηγορεί την Ελλάδα για σοκαριστικό επίπεδο βίας σε σύνθετες διυπηρεσιακές επιχειρήσεις που αποτελούν μέρος μιας παράνομης στρατηγικής επαναπροωθήσεων, προκειμένου να σταματήσουν οι αφίξεις μεταναστών και προσφύγων γράφει η LIFO.

Απόψε και αύριο το βράδυ η πρώτη υπερπανσέληνος για το 2021 θέλει να εντυπωσιάσει. Η συγκεκριμένη πανσέληνος ήταν γνωστή στους αυτόχθονες της Αμερικής ως «Ροζ Φεγγάρι», επειδή σηματοδοτούσε την εμφάνιση ενός φυτού με ροζ λουλούδια, ενός από τα πρώτα της άνοιξης.

Ερμής του Πραξιτέλη ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1877 ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΤΟΝ ΕΡΜΗ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ.

Σαν σήμερα, στις 26 Απριλίου του 121, γεννήθηκε ο Μάρκος Αυρήλιος Αντωνίνος Αύγουστος.

Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας από το 161 έως το 180 κκυβέρνησε ως συναυτοκράτορας με τον Λεύκιο Βέρο από το 161 έως το θάνατο του Βέρου το 169 και ήταν ο τελευταίος από τους “Πέντε Καλούς Αυτοκράτορες” και ένας από τους σημαντικότερους στωικούς φιλοσόφους.

Ο Μάρκος Αυρήλιος έγραψε το περίφημο έργο “Έις εαυτόν”, στα ελληνικά, κατά τη διάρκεια των εκστρατειών του. Ακόμη και σήμερα θεωρείται ως έργο μνημείο για μια διακυβέρνηση με γνώμονα το καθήκον και την εξυπηρέτηση του συνόλου.

Μικρή αρκούδα διψάει.

Baby bear from aww